Monday, October 13, 2008

Portugálnak lenni jó :)

na igen, még nem tartok ott, hogy megszólalás után is annak tartsanak...kivéve ha spanyol az illető :)

Vasárnap megint, immár sokadjára szólítottak le spanyolok az utcán, és nagyon erősen arikulálva portunyol-ul (a portugál és a spanyol mix nyelv) érdeklődtek, hogy hol egy étterem, ha érzékeltetni akarom a kérdés mikéntjét, akkor azt mondanám, hogy egy kissé vonatatott beszédű ember egy fogyatékostól akar megkérdezni valamit, úgy hogy ő is megértse. Én persze, spanyolul válaszoltam rögtön, majd hálájukat egy Obrigado-val (portugálul köszönöm)  fejeztél ki nekem, akit egy "kedve segítőkész spanyolul bezsélő portugál lánynak"hittek. Hát igen, el is meséltem rögtön, hogy én építem a pozitív véleményt a a portugálokról ami a spanyolokban kialakult :D






Amúgy vasárnap délután, megint annyi zöldben, parkban jártam. hát igen, asszem itt az egyfőre jutó zöld területek száma sokkal jobb mint Bp-en. annyi szépen karban tartott park, botanikus kert, meleg-hideg ház van itt. Nem csoda, hogy Lisszabon pályázik az Európa Zöld Fővárosa címért... Magyarországról meg egy város sem...

No comments: