Monday, October 13, 2008

Mi ez? - O que é isto?


szóval... tábla szerint ez a 74-es április 25-ei eseményeknek állít emléket.

(1974. április 25.-én katonai puccsal megdöntik Marcelo José Caetano 40 éves diktatúráját, a "piros szegfűs forradalom"-ként is ismert)

Szóval... a szobrász híres portugáliában Joao Cutileiro-nak hívják és pl. orienténél még ilyen szobrai láthatók: 

http://farm1.static.flickr.com/23/26576148_3fb289ada7.jpg?v=0

http://farm1.static.flickr.com/22/26576147_b6cdf0550d.jpg?v=0

pedig én szeretem a modern építészetet, szobrászatot... de hogy ezt a szobrot, Lisszabonban a Marques de Pombal tér feletti zöld tér zárásaként állítsák ki....



------------------------------------------------------------------------------------

Hát igen nekem elsőre úgy tünt, hogy valami nagyon ledönthette és megrongálhatta ezt a szobrot, de nem... szóval kinek mi jut róla eszébe, milyen alkalomból készült?


3 comments:

Anonymous said...

ez akar valamit ábrázolni??

Judit said...

na jó, az igazság hogy fogalmunk sincs róla, a portugál akivel voltam ugyanúgy nem tudja :)))

azt legalább tudom, hogy milyen alkalomból állítótták a város egy látható pontjára :))

Anonymous said...

És elárulod? :)