Saturday, October 11, 2008

Cascais



Óceánpart...32 perc vonattal...fantasztikus...imádom Portugáliát...most már kezdem magam idevalónak gondolni és nem turistának...           



                                                                                                                                                                              

Tegnap reggel fogtam magam és elvonatoztam Cascaisba. Ott az ingyen biciki lehetőségét kihasználva tekertem végig az óceánparton, amíg volt bicikli út és a szembe szél már nem gátolta teljesen az előrehaladást. A Cabo de Roca-t, ami a kontinens legnyugatibb pontja, csak láttam messziről. Nagyon nagy szél volt... a hajamat csak úgy fújta, ilyenkor már senki se fürdik, csak szörfösöket látni. A Guinché partszakaszon szinte az év minden napján lehet szörfözni.

Ja igen, azért akármennyire is hideg volt a víz beletettem a lábam, igen fürödtem az óceánban....




                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

7 comments:

Crest of waves said...

az oceanba en is szerelmes vagyok :) a varosba is de a baratok hianyoznak pedig mar en is nagyon otthonosan mozgok. mindenhova eljutok ahova akarok

Anonymous said...

De szép... :)
Szerintem ilyen biciklikkel van tele München is, ez nem ilyen pénzbedobós?

Judit said...

nem itt teljesen ingyen van, hogy ne kocsikázz, hanem inkább biciklizz, bár a Cabo da Roca-hoz ilyen szélben egy amatör tuti nem jut el és még vissza is...

Anonymous said...

hello,

ott van egy mászóhely is!!!! Nem láttad?
A mászóhely neve szintén "Cascais", persze attól még nem biztos, hogy könnyű megtalálni, de ez is a tengerparton van elvileg....

Judit said...

Hát a mászóhely nem tudom mennyire felismerhető egy kivülállónak/biciklizőnek... de én arra tippelnék, hogy az a Cabo da Roca-hoz van közel, ami ugye egy kiszögelése a kontinensnek, a legnyugatibb pont, az azért elég magasan van, én addig nem jutottam el... de messziről csináltam róla képet :P

http://picasaweb.google.com/judittakacs1/Cascais#5256988002505785106

http://picasaweb.google.com/judittakacs1/Cascais#5256988016881812178

Addig ameddig én tekertem az óceánparton, csak golfplyához mutatott tábla :)

Anonymous said...

Cabo da Roca-nal úgy tudom, mindig nagyon (túl) szeles az idô. De gyönyörû hely, egyszer majd meglesem. :)

Judit said...

hát igen nekem is tudnom kellett volna, hogy ennyire szeles az egész part, de hát mégis csak a szörfözők kedvenc öbléig mentem, mert a bicikli kölcsönzős csaj szerint a Boda de inferno 1 órás bicikli út.... és hát a sok fotózással megállásokkal tarkítva kicsit túl tekertem, mert hát inkább 1,5 - 2 órát gondoltam, hogy tekerni kell, mint 15 percet :DDD (így mentem odafelé túl rajta)