Sunday, September 28, 2008

I'm not alcoholic, I'm just an erasmus student

Ez az egyik legnépszerűbb group a Facebookon, a facebook meg az egyik legfontosabb az erasmus diákok között. És igen, ahhoz képest, hogy hányan használják, nem produkál wiwhez hasonló túlterheltséget, meghívó korlátozást, és stb. mert most ugye nem ez a cím amiről írni akarok.
Igazából csak a sörökről írnék most. Nálunk ha bemegyek pl. az auchanba két hosszú soron keresztül vannak a sörök, itt nem, vagy ha igen akkor is kb. pár márka, különféle kiszerelésben. Igazából két nagy márka van és szinte mindenkinek az egyik a kedvence, külföldi sörökből nincs választék, néhol van heinekkel, guiness vagy coronita a polcokon.  A két leghíresebb portugál sör pedig Sagres (város a legdélnyugatibb csücsökben) a másik pedig a Super Bock, ami Covilha óta a kedvencem/kedvencünk ugyanis a Bock törökül "shit"-et jelent, vagyis "super shit".  

Kiszerelés, elképzelem mi történne, ha nálunk egy kocsmában, bárban egy férfi 2,5 deci sört kérne :DDD ez itt simán megtörténhet és nem néznek csúnyán. Fél literes üveges sört nem is nagyon lehet kapni, azt mondanám, hogy nem is láttam még, de ebben azért nem vagyok teljesen biztos. De a leggyakoribb mégis a 3,3dl (0,5€ boltban, 1€ körül bárban), vagy 2,5 dl ill. 1l. Ja mielőtt még elfelejtem ez azért lehet, mert itt kicsit erősebbek a sörök 5,6% körül van az alkoholfokuk. Vagy a másik ok, ahogy azért kérnek kicsit, mert így nem melegszik meg :)) (melyik korsó a magyar srácé? :D) 


Pénteken Sintrán voltam és ott volt egy bolt, ami porto-it árult: az árak: 20 €-tól.... 3000 €-ig mentek, de akivel voltam mondta, hogy néha 10000 € üveget is lehet látni... azért hipermarketben már pár euróért is lehet jó borokat kapni. (Sintrán láttam ezt a kis figurát valódi borral egy borkóstoló előtt)És mit isznak itt a fiatalok: a vörös boros kóla inkább a spanyolok között népszerű (calimocho) itt sokkal gyakoribb fehér bor pl. vinho verde, szénsavas citromlével (spirte, 7up stb) keverve. ez mondjuk nekem is ízlik. De bor helyett lehet vodkával is inni :) A caipirinha (3€) is persze nagyon népszerű itt, de nekem túl cukros.   

                    De jelentem nem vagyok alkoholista ezeket, ezen információkat csak tájékoztatás céljából írtam le :)

1 comment:

Crest of waves said...

legalabb nem a 0-rol indulok, ha portugaliaba megyek :)