Tuesday, September 16, 2008

Elégséges földrajzból?

Biztos mindneki már látta a buta amerikaikaról szóló videókat (http://www.youtube.com/watch?v=THyTnt00b5I //http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE) és elképedt vagy nem,
de a világ azon végén néhányuknak problémát okoz már európa belövése is. Erről Attila is írt a blogjában.

Ellenben itt Európában és Portugáliában azt hiszem joggal elvárhatom, hogy tudják honnan jöttem.
Covilhaban még egy férfitől kértem útbaigazítást az utcán, majd megkérdezte hová valósi vagyok. Mondtam Magyarországról. Erre megkérdezte, hogy ott mi a hivatalos nyelv, a spanyol? Mondom nem a magyar, de ő csak kérdez tovább és nem az angol, mondom magyar, nem a francia, német, én meg csak ismételgetem, hogy nem van saját nyelvünk...
Aztán első nap a suliban, a belga lány is megkérdezi, hogy Magyarország mégis merre van... 
A mai igazán kedves sztori és nem is földrajzi hiányosságokról szól: Ma amikor angolul kéreztem meg a tanárt, hogy jó helyen járok e, többször is elismételetem a kurzus nevét (ez angol nyelvű lett volna). szóval rossz helyen jártam, de segítőkész volt, megnézte az órarendem, majd a portán is megkérdezte. Aztán én átváltottam portugálra, mert angolul nehezen értett meg. Meg is kérdezte, honnan vagyok, mondom magyar vagyok. Ő erre azt kérdezte mi az anyanyelvem, az angol kiejtésem miatt... (ami azért nem ennyire jó :DDD)



1 comment:

Crest of waves said...

balga belga lany pfff. egyebkent sztem rengetege kell meg angolt tanulnom de ram is folyton ramcsodalkoznak. pl Cristine ESL angol tanar szerint hihetetlne, hogy csak ennyit volt am itt es ilyen jol beszelek. Paul szerint aki 35 evig volt iskolaigazgato ez nem normalis. megha nem is ertek veluk egyet akkor is jol esik :)
egyebkent meg hianyzol :)