Monday, August 4, 2008

A spanyol akcentus és a tortilla esete

Arról már írtam, hogy sokat beszélek spanyolul is, és legnagyobb örömömre, mondják, hogy milyen jól. Még azt is, hogy ha nem sokat hallanak, vagy épp nem akadok picit se el, akkor akár még spanyolnak is elmennék, mert nincs akcentusom. A kinézetemen azért én vitakozok, de azt mondják vannak ilyen világosabb bőrű, zöld szemű spanyolok is.

Az akcentusra visszatérve, többször kértem már portugálul segítséget, és mindig rögtön azt kérdezték, hogy spanyol vagyok el. Még ha nem is mondtam spanyol szót. Az, hogy külföldi vagyok rögtön levágják, portugálul akcentus nélkül nem tudom, tudok e majd valaha beszélni.
Ha mondom, hogy magyar vagyok csodálkoznak. Volt, hogy megkérdezték, hogy milyen nyelven beszélnek ott, van-e saját nyelvünk, vagy az angol, francia, spanyol a hivatalos nyelv.

A tortillával kapcsolatban pedig, végig néztem Manuel, hogy csinálja, és tök jó, mert úgy ahogy eddig én is csináltam, csak tett most bele kaliforniai piros paprikát.

Íme az eredmény, ha majd hazaértem élőben is bemutatom(egy frisset) :))))))



No comments: