Tuesday, August 5, 2008

Há caracóis!






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      "Van csiga" áll néhány café ablakában.  Én kezdetben tényleg azt hittem, hogy ez is valami tipikus portugál "bolo" süti. Oké, oké tudtam mi az hogy há meg hogy caracóis... mégis inkább kakaós csigának hittem.

Tehát a csiga, picike és a spanyol lány elmondása alapján, mert hogy ott is eszik. Lassú tűzön kezdik főzni, mert ha hirtelen melegedne, akkor a csiga megérezné és elbújna a házikóba. Tehát lassan melegszik a víz, a csiga meg úgydönt alszik egyet, aztán huss, erősödik a tűz ő meg megfő. (foghagymás-fűszeres vízben)
Ja és, hogy hogy kell enni. Hát ha nem lóg ki a feje, akkor egy fogpiszkálót kell beleszúrni és szép lassan kihúzni. A jobb eset :) ha kilóg a feje, akkor -ahogy a portugálok eszik- a fejével kezdve ki kell szívni. Íze meg talán a kis kagylóhoz hasonlít. 

Először fura, ahogy látszik a kis csápja, le kell gyűrközni, ''a na én ezt nem soha, kizárt" érzést.
Végülis ízlett.

No comments: