Wednesday, July 30, 2008

A portugáloknak az étel a legfontosabb... majd a kávé, majd a sütemények...

mondta a tanárom ma. hát akkor én is újabb bejegyzést szentelek ennek. Lássuk:
a mai menü:

És a kávé: nos rengeteg féle van, de összességében sokkal erősebb, mint nálunk. 
A kávé (café) az expresszó. Bica is ugyanezt jelenti.
Ha kávét kérek tejjel, mindig megkérdik, hogy kicsit vagy nagyot kérek.
Utána az arányok jönnek, mennyi tej, mennyi kávé. A galão tejes kávé nagy méretben, ez lehet világos és sötét. 

Most jön a kedvencem, igazán szép dolog lenne, ha Magyarországon is az lenne a műzli dobozán ahogy ténylegesen kinéz a műzli. Én mint a becsapáshoz szokott fogyasztó megvettem a hipermarketben a a piros gyümölcsökkel feliratos dobozt, bizva benne, hogy néhol lesz is benne, eper, málna... De ami a dobozban volt, az minden képzeletemet felülmúlt.

A kép nincs retusálva tényleg egész málnák és eprek, meg cseresznyék és áfonyák voltak benne.

tehát mégis van annyi eper a világon :)))



6 comments:

Adrian said...

Judit,
Az nem eper, hanem cukorba áztatott műanyag, sok-sok cukorral :D

Anonymous said...

A kávékról múlt félévben tanultunk, rengeteg.... A sütik közül pedig vmiért egyik sem vonz, érdekes. Bacalhaut (tôkehal) egyél, szárítva, sózva, gondolom csinálnak még vele valamit. Na meg sardinhas assadas-t, elméletileg nyaranta minden utcasarkon árulják. :D Mondjuk ez nekem elég furcsán hangzik.

Anonymous said...

Kicsit meg vagyok sértődve, hogy ez a kávé dolog neked újdonság...
Mintha sose tanultunk volna róla!
Amúgy örülök a pozitív élményeidnek.
Csak én vagyok ilyen béna, hogy nem találom, vagy tényleg nem írsz semmit az egyetemről, a tanfolyamról?:)

Judit said...

Nem újdonság, csak más tanulni meg inni :D
Amúgy a bacalhaora is emlékszem, de még csak a boltban láttam szárítva :)és a többi étel is kigyűjtöttem, de mind más enni meg látni, mint képen nézni.

Anonymous said...

Á, Lxa-ban pedig majd ősszel utcai kalapos-hosszú palástos :D emberektől pedig gesztenyét vegyél. :) Ha szereted. :)

Judit said...

Meglesz :)