Sunday, July 27, 2008

1.

Miután leszállt a gép és megtaláltam a jó irányba menõ reptérbuszt és leszálltam a jó megállónál, segítséget kértem, hogy merre is van az én utcám, mert ugye 22,5 kg-os böröndöt nem szívesen húzkodok ide-oda...mert hozzá kell tennem pici kis macskakövesek a járdák-ami nagyon tetszik, de a böröndhúzást nem könnyítik...


Az éjszakám a lisszboni diákszállón hát- nem tudok emeletes ágyon felül aludni, mert hányingerem lesz és szédülök(józanul).


A portugálok nagyon-nagyon segítõkészek, reggeli indulás Covilhaba, a diákszállós csaj azt mondta menjek metroval, egy megállót majd szálljak át a másik metróra (megj: 4 van, és a várost kb. 700 ezren lakják).


Tehát elindultam, de akit ismeri a tájékozódási képességem, az nem csodálkozik, hogy már a sarkon megkérdeztem, merre is van a jó irányba menõ metró, a nõ mondta ne szálljak fel egy megállóra, mert csak egyenesen pár perc séta, én meg húztam a böröndöt (eredménye kisebb képzõdmény a két kezemen), tehát hõsiesen húztam a böröndöt a macskaköveken. És tényleg közel volt... ott aztán eszembe jutott van busz is a buszpályaudvarra, na de honnan is indul, újabb segítségkérés, segítettek is, meg mondták ne metroval menjek, mert bár az gyakrabban jár, de én nem tudnám levinnia böröndöm (ebbõl ezt vonom le, hogy nincs mozgólépcsõ?!) busz jött én meg felszálltam, de itt még nincs vége, mert a buszon se tábla, se fényújságon, se hangosban nem árulták el a következõ megállót, hát én kérdeztem...Az afrikai származású nõt akitõl tudakoltni probáltam, mondott valamit, erre odjött egy férfi, hogy hova mennék, mondtam erre, mondta majd szól.Csakhogy... a megálló elõtt a nõ mondta a következõ, a férfi mondta most... szerencsére a férfire hallgattam. Börönd le, Judit le a buszról, irány a pályaudvar, még 25 perc az indulásig, bemegyek az épületbe, irányba veszem az információt, mondom, hogy
- hol tudok jegyet venni Covilhaba?
- mi az a covilha? - kérdezi az info pultos
- Egy város
- Akkor sem tudom, de a buszpályaudvar szembe van.
(Oké tényleg a metro lejárathoz vagy hova mentem, de akkor is, méreteit tekintve, olyan, mintha, Budapesten nem tudnák, hol van, Kaposvár)


Na és akkor buszoztam kicsit több, mint 3 és fél órát.



elvileg látszik a repülő útja...





"Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj...
annak mit rejt e térkép? gyárat s vad laktanyát"














és leszállás előtt Lisszabon....

2 comments:

Anonymous said...

miért mi az a Kaposvár???
Az is egy város?

na minden jót

Judit said...

:DDDDDD