Thursday, July 31, 2008

Nemzetek

Igaz is, még a többi diákról nem szóltam: a haladó csoportban van 4 spanyol, 3 olasz, egy dán, egy lett, egy német, egy skót, egy japán és ketten vagyunk magyarok. (Károlyiból kettővel felettemről :D)

A japán fiúról annyit, hogy nem beszél angolul, csak "brazilul". Amikor Külkeren tanultuk, hogy milyenek a japánok, csak elmélet volt íme a gyakorlat:

Holland fiú-nem beszél még portugálul és a japán srác (akiről addig nem tudtunk semmit)
Honnan vagy? Hogy hívnak? Régóta vagy itt? Itt fogsz tanulni? A srác csak mosolyog... de tényleg telivigyorral. Do you speak English? -kérdezi a holland. És a japán továbbra is csak mosolyog...
Persze, hiszen nem illik nemet mondani. (csak zárójelbe kérdezem, ha órán nem ért valami és megkérdezi, majd a tanár visszakérdez, hogy érti e már, sok sok sim,sim a válasz)

Covilha amúgy egy kis város, és itt vagy évközbe van élet, akkor jönnek a diákok, most csak mi vagyunk "nagyon külföldiek", mindenhol megnéznek minket, képembe bámulnak. Mondják is, Portugália zárkózott, ez meg itt ráadásul Beira Interior- tehát belső rész- mégjobban. De persze, ha megkérezek vmit, hogy hol van, akkor segítenek.

A spanyolokról írnék még, 4-en vannak. Az egyik scrác Galíciából. Ez most azért fontos, mert ő nem úgy beszél angolul, mint a többiek, és a portugálhoz is természetesen jó kiejtése van. (a gallego miatt) A másik három, Andalúziából (Almeira), Segovia, Valladolidból. hát.... a szokásos. Az andalúz lány nem is beszél, 8 éve tanul, de általában én tolmácsolok neki. Megtanítottam neki, hogy nem azt mondjuk: I e-speak e-spanish :) 

Szóval általában 3 nyelven beszélek, néha észrevétlenül váltok spanyolról angolra, vagy csak néhány szót teszek bele. Ezt még nem szoktam meg.


4 comments:

Anonymous said...

Ez a haladó csoport?? (Csak nekem jött le úgy, h ez neked megsem kottyan, bezzeg nekik...? Kb mit tanultok, mi számít nekik haladónak?)

Anonymous said...

az számít haladónak, hogy tele vagyunk spanyolokkal és olaszokkal. Igazából az a jó, hogy a tanár csak portugálul beszél, és a kiejtésre helyezi a hangsúlyt. Amúgy persze, hogy nem kottyan meg, mert azért mi mégis már minden nyelvtani dolgot megtanultunk a Károlyiba is és elég jó kis szókincset is összeszedtem. Azért jó, mert két éve nem hazsnáltam és most idézgetem fel a dolgot :)

Anonymous said...

hmmm de jó most neked, én is mennék már valahova :)

Judit said...

Gyere, gyertek meglátogatni.
Hozzatok Pick szalámit, mert itt elég furák a felvágottak.
És túró rudit :)))