Wednesday, August 12, 2009

Legalizálódásom története

A lényeg először is, van tartózkodási papírom 5 évre :))

Na de, ez nem volt oly egyszerű... Először helyi önkormányzat ahol, 0 perc várakozás és 2,7 euró kifzetése után kaptam egy papírt, mely szerint ezen-meg ezen a címen élek, Freddel "comunhão de mesa e habitação" kapcsolatban, ebből a mesa szó az érdekes mely asztalt jelent. Mindig is tudtam, hogy az étel ennyire fontos a portugáloknak, a kávé után/mellett a legfontosabb... és ne vegyél el portugáltól ételt, szóval így talán mégis érthető hogy nem "ágy" a kapcsolat alapját adó bútor :))

A városi kamara aztán kiállította nekem a tartózkodási papírt. A részleg ahol ezt intézik, csak EU-s állampolgárokkal foglalkozik, ha nem lennék EU-s teljesen máshova kellene mennem, ez azért érdekes, mert miután kb. 30 percet vártam és sorrakerültem, mondom magyar vagyok, majd meglepett a kérdés, hogy na és Magyarország EU-s tagország... kérdem én, ennyire rossz helyen várakoznék?! aztán a kis leggördülő az űrlapon a hölgy segítségére sietett, nehogy már fejből kéne tudnia mind a 27 országot... még 7 euró és immár 5 évig "nem turista" státuszban vagyok itt. Ezzel a papírral ingyen mehetek aztán akármikor a várba :)) Ahonnan csodás panoráma nyílik az alattunk elterülő, néhol kielemkedő Lisszabonra, piros tetős házacskáira, macskaköves utcáira, zöld parkjaira... meg a friss levegő, a kellemes nyári szellő....

igen, itthon vagyok itt is :)))

No comments: